Παλαιοντολόγοι
επισκέφτηκαν το Πρότυπο Πειραματικό Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μας μύησαν στα μυστικά της επιστήμης τους.
Ήταν περίεργα ντυμένοι. Φορούσαν μπότες, μαντήλια στο λαιμό και καπέλα. Αλλά μας εξήγησαν ότι η δουλειά τους ήταν έξω στην εξοχή, στα χώματα και επειδή περνούσαν μεγάλο μέρος της ζωής τους σκάβοντας έπρεπε να είναι ντυμένοι ανάλογα για να μη στενοχωριούνται αν τα ρούχα τους λερωθούν.
Έπειτα μας έδειξαν τα εργαλεία τους. ΄Το πρώτο έμοιαζε με σφυρί αλλά δεν ήταν. Είχε δύο πλευρές για να τους βοηθά στο σκάψιμο. Είχαν πινέλο, κόλλα, τσιμπίδα, μικρά εργαλεία αλλά πολύ χρήσιμα για τη δουλειά τους.
Με όλα αυτά ανακάλυπταν ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΑ. Να! όπως αυτά που βγάζουν από το κουτί τους. Κοχύλια, φύλλα, αμμωνίτη, δόντια από ελέφαντα, ψάρια κ.α.
Μάθαμε ότι ένα απολίθωμα είναι πέτρινο και αν το χτυπήσεις θα βγάλει διαφορετικό ήχο από το αντίστοιχο που δεν είναι απολίθωμα. Για παράδειγμα διαφορετικός είναι ο ήχος που βγαίνει από ένα κοχύλι που δεν έχει ακόμη γίνει απολίθωμα σε σχέση με ένα κοχύλι που έχει ζήσει κρυμμένο κάτω από τη γη και έχει μεταμορφωθεί σε πέτρα.
Όταν αγγίξαμε τα διάφορα απολιθώματα - δείγματα καταλάβαμε ότι ήταν πολύ βαριά.
Στη συνέχεια φτιάξαμε κι εμείς τα δικά μας απολιθώματα με γύψο καλλιτεχνίας, λίγο νερό και καλούπια.
Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Δημήτρη Κωστόπουλο και την κυρία Ιωάννα Συλβέστρου - Κωστοπούλου για το χρόνο που μας αφιέρωσαν και μας μετέδωσαν τις εμπειρίες τους.
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής 2014 - 15
Το σχολείο μου
στολίδι της γειτονιάς και της πόλης
Ένα πρόγραμμα σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Ελευθερίου Κορδελιού
Μελετώ την πόλη μου και την ανακαλύπτω. Ένα ταξίδι του νηπιαγωγείου μας με το Εθνικό Δίκτυο Βιώσιμη Πόλη.
Στην Α' Φάση τα νήπια παρουσίασαν την πραγματικότητα της γειτονιάς τους αρχικά μέσα από τα δικά τους βιώματα δημιουργώντας ένα δικό τους πρώτο σκαρίφημα της περιοχής γύρω από το σχολείο δίνοντας απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα:
-Ποια διαδρομή ακολουθώ για να πάω από το σπίτι στο σχολείο;
- Τι βλέπω στη διάρκεια αυτής της διαδρομής;
- Ποιες σκέψεις μου έρχονται συνήθως στο νου;
- Πού περνάω τον ελεύθερο χρόνο μου έξω από το σπίτι;
- Πού παίζω ή συναντώ τους φίλους μου;
- Πώς αισθάνομαι καθώς περπατώ στη γειτονιά μου;
- Τι μου αρέσει και τι δε μου αρέσει στη γειτονιά μου;
Στη συνέχεια φτιάξαμε συννεφόλεξο για τη γειτονιά μας με τη βοήθεια του taxgedo αλλά και με τον παραδοσιακό τρόπο, όπου περιγράφονταν τόσο το τι έχει η γειτονιά μας ως προς τις κατηγορίες "ΦΥΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ" και στη συνέχεια καταγράψαμε τα συναισθήματά μας.
Ανακαλύψαμε την πόλη μας στο χάρτη με τη βοήθεια του GoogleEarth.
Στη Β' Φάση δημιουργήσαμε το δικό μας Περιβαλλοντικό Μονοπάτι
Μελετήσαμε 7 πόλεις που ανακαλύψαμε στο ψακτήρι του υπολογιστή μας. Καταγράψαμε όσα θα θέλαμε να έχει και η δική μας πόλη και νομίζουμε ότι λείπουν και καταγράψαμε τις απόψεις μας σε στήλες.
Μελετήσαμε τη συμπεριφορά μας ως προς τον τρόπο μετακίνησής μας μέσα στην πόλη.
Στη Γ' Φάση ζωγραφίσαμε την πόλη των ονείρων μας, τη μαγική πόλη και εκφράσαμε τις απόψεις μας με όλα όσα θα επιθυμούσαμε να έχει.
Δείτε τα βίντεο που έφτιαξαν τα παιδιά για την εγκυκλοπαίδεια
Λόγω της δυσκολίας που έχουν κάποιοι γονείς να ανοίξουν τα βιντεάκια της εγκυκλοπαίδειας σας τα βάζω ξεχωριστά.
Μια εγκυκλοπαίδεια για την Αρκούδα
Τα νήπια του Πρότυπου Πειραματικού ΝΗπιαγωγείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης μέσα από την επεξεργασία υλικού αναφορικά με την Αρκούδα (Βαλιτσάκι Καφέ αρκούδας), παίζοντας παιχνίδια (online και επιτραπέζια), παρακολουθώντας ντοκυμαντέρ, παραστάσεις και ταινίες αλλά και διαβάζοντας ιστορίες και μαθαίνοντας μύθους, έμαθαν για τον τρόπο ζωής της και τις συνήθειές της, τους κινδύνους που την απειλούν και τη σημαντική παρουσία της στη Γη. Αποφάσισαν λοιπόν όσα έμαθαν να τα μεταδώσουν και σε άλλα παιδιά. Για το σκοπό αυτό έφτιαξαν μια εγκυκλοπαίδεια αξιοποιώντας το λογισμικό Prezi, στο οποίο ανέβασαν μικρά βιντεάκια που έφτιαξαν τα ίδια με τη συλλογή εικόνων από το διαδίκτυο ή τη φωτογράφηση εικόνων από βιβλία και αφηγήθηκαν την ιστορία της πάνω στη Γη. Βασικός ήρωας - παρουσιαστής της εγκυκλοπαίδειας είναι η Τούλα η Αρκτούλα, η οποία ζει στο Νυμφαίο, όπου και τη βρήκε η Δανάη και μας συστήνει τον αδερφό της τον Αρτούρο και το φίλο της το Μιχάλη.
Για να δείτε την εγκυκλοπαίδεια πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο
http://prezi.com/di9rusjyqyti/?utm_campaign=share&utm_medium=copy
η αρκούδα
Η Δανάη επισκέφτηκε το Νυμφαίο της Φλώρινας και μας έφερε φωτογραφίες των φίλων της αρκούδων. Η παρουσίασή τους στην ολομέλεια της τάξης μας έδωσε το έναυσμα να μελετήσουμε το σχολικό έτος 2013 - 14 την αρκούδα.