Πρόγραμμα μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό

Εκτύπωση

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς το νηπιαγωγείο σε συνεργασία με την Α' δημοτικού εφαρμόζουν πρόγραμμα μετάβασης με κοινές οργανωμένες δράσεις. 

Η μετάβαση από τη μια βαθμίδα στην άλλη είναι καθοριστική τόσο για το παιδί όσο και για το γονιό. Οι ρόλοι αλλάζουν και το νήπιο γίνεται μαθητής ενώ ο γονέας αναλαμβάνει το ρόλο του γονέα μαθητή με υποχρεώσεις πολύ περισσότερες από αυτές που είχε από τον ανέμελο κόσμο του νηπιαγωγείου.

Στο πρόγραμμα συνεργάστηκαν στενά οι νηπιαγωγοί του τμήματος Γαλανού Βασιλική, Κλειδαρά Μαρία και Μαστοροδήμου Σταυρούλα, η δασκάλα της Α΄δημοτικού Μαρίνα Λάγουρη αλλά και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων Αθανασία Στεργιάκη (καθηγήτρια μουσικής) και η Ευανθία Στέφα (καθηγήτρια θεατρικής Αγωγής).

Την Τετάρτη 9 Απριλίου οι μαθητές της Α' δημοτικού μας προσκάλεσαν στην τάξη τους για να μας διαβάσουν δύο παραμύθια: Τη Σταχτοπούτα και "Αχ! γιατί να είμαι γάτα". Επέτρεψαν στα νήπια να καθίσουν στα θρανία, ενώ αυτοί κάθισαν σε μοκέτα. Μετά την ανάγνωση των ιστοριών τα νήπια έλεγαν τις εντυπώσεις τους γύρω από τις ιστορίες και έκαναν ερωτήσεις. Οι δε μαθητές της Α΄δημοτικού επεξηγούσαν στα νήπια ότι δεν κατάλαβαν από την ιστορία. Σιγά σιγά οι ερωτήσεις άρχισαν να περιστρέφονται γύρω από το πώς έμαθαν οι μαθητές της Α΄δημοτικού να διαβάζουν, αν ήταν δύσκολο και στο τέλος ζήτησαν να μάθουν αν φοβόντουσαν πριν έρθουν στην Α΄δημοτικού. Πολύ γρήγορα τα νήπια ένιωσαν άνετα και άρχισαν και τα ίδια να εκφράζουν τους φόβους τους για τη στιγμή που θα έρθει να αποχωριστούν το νηπιαγωγείο και να μεταβούν στο δημοτικό.

Την επόμενη ημέρα τα νήπια προσκάλεσαν και εκείνα με τη σειρά τους τους μαθητές της Α' δημοτικού για να φτιάξουν όλοι μαζί πασχαλινά κουλουράκια. Τα μεγαλύτερα παιδιά διάβαζαν τη συνταγή, τα μικρότερα μετρούσαν τη δοσολογία, όλοι μαζί έπλασαν τα κουλουράκια τους, τα έβαλαν στο φούρνο να ψηθούν και μοσχομύρισε το σχολείο από λαχταριστά πασχαλινά κουλούρια που όλοι δοκίμασαν με λαχτάρα.